Monday, October 11, 2010

8/10/2010

onycha & Sabturia.
ni pulak ketika mix beregu.




ni pemandangan dari atas. kelihatan penonton sedang asyik menonton showdown.


okey.baru hari nie nak cerita pasl showdown tennis yang berlaku kat stadium melawati shah alam. by d way aku tau bnda ni pun bila pihak kolej buat announcement pasal event nih.jadi aku pun diajak oleh sabturia yang merangkap clssmate ku untuk pergi ke sana ditanggung free oleh pihak penganjur.sape tak nk kan tiket free yang berharga rm155. aku kene pergi berkumpul kat padang kawad. wah!setibanya di sana memang ramai orang. bus pulak asyik dirempuh dengan bilangan peljar yang ramai. ditambah dengan hujan yang mulai trun renyai. aku dan sabturia berlari ke arah bus yang baru sj tiba dan nasib kami memg baik sebb berjaya menaiki bus tuh dlaam suasana rempuhan.


sampai je kat stadium tuh aku tgk ramai betul foreigner. aku pun g la beratur ambil tiket dan kupon makanan. bgskan hidup jadi student nie entertainment pun orang leh sponsor siap sedia makanan lagi tuh. keselamatan pun dijaga.huhu. student sekarang memg manja. hakhak. sebenarnya kitorang tak sabar nak g sana bkn sbb fanatik dengan permainan tennis tapi sbb Jen SEAN ADA DATANG UNTUK BUAT PERSEMBAHAN pada malam tuh manala aku tak excited nak tgk dia. memg semua org yang datang nak tgk dia pun tapi tak dinafikan la memg ada yang dayang kerana minat pada sukan tennis tuh.


ini lah pertama kali aku tgk showdown tennis memg kelakar dan tak masuk akal pun. pemain2 luar negara yang dibawa semua taks erius wat lawak pulak kat gelanggang. mcm berlakon drama komedi penuh dengan aksi yang buat semua penonton di stadium ketawa sampai nak pecah perut. mungkin ada di antara pemain yang menjadi kegemaran mereka sbb tuh la kot yang aku ni pulak mmg tak tahu sape nama diorg sbb aku tak minat tennis dan tak dengar bila MC bercakap yang disebbkan oleh keadaan stadium yang bergema.



aksi panas berlaku apabila pemain2 tennis mencampakkan barang yang mereka pakai ketika permainan tennis berlangsung seprti bola tennis yang tlah bertanda tangan, pengikat kepala dan pengikat di legan tangan. penonton seperti dirasuk histeria jer. memg boleh bawa gado lah sbb ada adegan tarik menarik lagih tuh. aku hanya mampu memandang dari jauh melihat gelagat manusia2 nih. mcm dapat emas jer. GILA betul.


setelah juih menunggu akhirnya! Jea Sean keluar juga ke pentas utama dan menyanyikan hampir 7-8 lagu.bnyak btul! apa pun dia memg comei dan putih tak sperti yang aku sangka. memg happy mlm tuh. disamping mahu menengkan diri.;p;p


ok mlm tuh kami kene jalan kaki jauh juga dari padang kawat hingga ke kolej melati. sampai lebih kurang pukul 12.20 am. sampai je aku trus tido.huhuhu. k la lain kali smbung lagi. :p:p






No comments:

Post a Comment